از آخرین باری که بی ام و در مسابقات فرمول یک شرکت کرده است، یک دهه می گذرد. شایعه ی بازگشت این خودروساز باسابقه ی آلمانی بوسیله فرمول یک در طول چند سال اخیر همیشه وجود داشته است. با دگرگونی قوانین در سال ۲۰۲۱، دوباره گمانه زنی ها دررابطه با همکاری کردن بی ام و داخل فرمول یک مطرح شده است؛ اما مدیران ارشد بی ام و، بازهم حضرت داشتن در بالاترین سطح موتوراسپرت را تکذیب کرده اند.

سابقه درگاه بی ام و درون مسابقات فرمول یک بوسیله سال ۱۹۵۲ برمی گردد. درواقع دو سال پس از آغاز رسمی فرمول یک و برگزاری مسابقات اجرت بزرگ داخل کشورهای مختلف، بی ام و به این رقابت ها بیدار شد. ینز مارکوارت مدیر واحد موتوراسپرت بی ام و پارسا است که فعالیت های فرمول یک با مسیری که خودروساز باواریا درپیش گرفته است، همخوانی ندارد.

 مارکوارت طی مصاحبه ای با نشریه ی آلمانی اتوبیلد (Auto Bild)گفت:پیشرانه ی هیبرید V6 توربوشارژ، هیچ ارتباطی با فعالیت های ما تو خودروسازی تولیدانبوه ندارد. باید بگویم که از دیدگاه مهندسی، آنچه درون فرمول یک وجود دارد تحسین برانگیز است؛ ولی فناوری فرمول یک به خودروهای تولیدی و جاده ای ارتباطی محسوس نمی کند.

گفتگو های مارکوارت با چیزی که درون تاریخ فرمول یک و خودروسازی دیده ایم، هماهنگ زدودن. استفاده از مهندسی و فناوری خودروهای فرمول یک تو نمونه های شهری و جاده ای امری ثابت شده است و پیش بنیاد ی موتوراسپرت پاک داخل آینده هم خواهد حیات. شاید بهتر باشد که اظهارنظر مدیر واحد موتوراسپرت بی ام و را به خودروهای تولیدانبوه همین برند نسبت بدهیم تا اینکه بستگی فرمول یک و خودروسازی را زیر سؤال ببریم.

مقاله ی مرتبط:فرمول یک 2021؛ نگاهی بوسیله قوانین متاخر و طراحی خودروها

بی ام و پس از دهه های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، مکرر با شریک برابهام (Brabham) بوسیله فرمول یک برگشت و با رانندگی نلسون پیکه برزیلی به مقام سوم تیمی داخل سال ۱۹۸۳ رسید. آلمانی ها در این دوره، با تیم های مختلف همکاری کردند. پس از ۱۰ سال غیب، بی ام و اواخر دهه ی ۱۹۹۰ با ویلیامز قرارداد دستینه کرد و پیشرانه ی خودروی فرمول یک این تیم انگلیسی را برای گسستگی ۲۰۰۰ تأمین کرد. همکاری بی ام و و ویلیامز تا سال ۲۰۰۵ دنباله داشت؛ از سال۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹، خودروساز باواریا با آویشن سائوبر ترکیب شد.

کارنامه ی بدوی فصل از درگاه بی ام و درون فرمول یک با تیم سائوبر، داخل ایستگاه پنجم نهر تیمی و دو مرحله مقام سوم در مسابقه خلاصه شد. در عزل ۲۰۰۷ فرمول یک، تیم بی ام و سائوبر در جایگاه سوم قرار گرفت اما پس از جنجال بین فراریو مک لارنو حذف شدن انگلیسی ها از جدول مسابقات، آلمانی ها پس از ایتالیایی ها به مقام دوم رسیدند. بی ام و سائوبر در سال ۲۰۰۸ با رانندگی روبرت کوبیتسا اولین و تنها پیروزی گرن انباشتگی اش را جشن گرفت؛ سال ۲۰۰۹ بی ام و از فرمول یک کناره گیری کرد.

فرمول یک از سال ۲۰۲۱ با تبدیل قوانین متخصص و ورزشی و بخاطر اولین بار انتظام شدن مقررات محدودیت بودجه آویشن ها، بازار بهتری برای هم چشمی خواهد شد. اما مقام های بی ام و ترجیح می دهند که در مسابقات فرمول E، نسخه ی برقی فرمول یک، شرکت کنند. علاوه پیاده شدن بی ام و، دیگر شرکت های خودروسازی آلمانی محتوی مرسدس بنز، آئودی و پورشه غصه داخل مسابقات فرمول E حضور دارند.بیشتر بخوانید:آغاز همدستی بلندمدت آویشن مرسدس بنز و AMD در مسابقات فرمول یکدلیل استقبال روزافزون از سوپرشارژرهای الکتریکی چیست؟بزرگان دنیای فناوری با چه خودروهایی رانندگی می کنندتیم فرمول یک استون مارتین با تنخواه گذاری لارنس استرول معرفی شدآیا مرسدس بنز برای برون رفت از فرمول یک ۲۰۲۱ آماده می شود؟

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : فرمول ,مسابقات ,داخل ,بوسیله ,آلمانی ,مقام ,مسابقات فرمول ,بوسیله فرمول ,درون فرمول ,خودروساز باواریا ,مدیر واحد
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ رسمی رودابه قایدرحمتی پایگاه رسانه ای دکتر صادق واله گالری شمیس softgostar اخبار جامع و به روز طراحی و سئو زندگي موفق رفاه و معیشت مردم Livelihoods and Welfare of people صنایع دستی اصفهان پیچک وکتور چکاوک فایل